Dlaczego strona spada w pozycjonowaniu?

Dlaczego strona spada w pozycjonowaniu?

Dlaczego moja witryna spada w pozycjonowaniu?

Wpływa na to bardzo wiele czynników. Postaram się wyjaśnić wszystkie, zarówno te najważniejsze jak i te mniej ważne czynniki wpływające na pozycję Twojej witryny w internecie.

Aktywność

Wiele wskazuje na to, że sama aktywność na stronie internetowej ma bardzo duży wpływ na pozycję. Mam tutaj na myśli nie tylko dodawanie wpisów czy edycję treści pod kątem wizualnym. W skład aktywności wchodzą takie czynniki jak pozyskiwanie silnych linków zewnętrznych, czy ruch na stronie.

Pamiętajmy o jednym – konkurencja nie śpi. Nie może dojść do sytuacji, kiedy powiemy sobie „Dość, zrobiłem co mogłem i mam najwyższe miejsce w wyszukiwarce”. Tak naprawdę, nie można zaprzestać pozycjonować strony. Owszem bywają witryny specyficzne pod tym kątem, które posiadają słabą konkurencję, więc uzyskać wysoką pozycję jest stosunkowo łatwo. Jednak dla serwisów internetowych o popularnej tematyce, pozycjonowanie nie może „od tak” się zakończyć jeśli chcemy pozostać na wysokiej pozycji. Inni prędzej czy później zauważą to, że zostali wyprzedzeni i przeznaczą na pozycjonowanie jeszcze większe pieniądze żeby tylko wyprzedzić konkurencję. Więc ciągła analiza jest tutaj kluczowym elementem.

Wygasające linki

Jednym z najważniejszych elementów pozycjonowania jest właśnie pozyskiwanie linków zewnętrznych kierujących do naszej witryny. Jeśli linki są słabej jakości, czyli zostały zmieszczone na witrynach, które już nie istnieją lub witryny na których znajdują się linki dostały filtry od Google i drastycznie spadły w pozycji, to automatycznie nasze linkowanie słabnie i efektem jest spadek pozycji w wynikach wyszukiwania. Do analizy linków zewnętrznych służą odpowiednie narzędzia, które można znaleźć w internecie. Aby temu zapobiec najprościej jest regularnie pozyskiwać linki.

Aktualizacja algorytmu Google

 

Aby usprawnić działanie pozycjonowania witryn w wyszukiwarce, firma Google nieustannie poprawia i aktualizuje swój algorytm, aby wykluczyć ewentualnych spamerów. Chodzi o to aby pozycjonowanie strony odbywało się jak najbardziej naturalnie. Jeśli Twoja witryna kiedykolwiek korzystała z podejrzanych narzędzi pozycjonujących lub nie spełnia standardów najnowszego algorytmu Google to jej pozycja spadnie.

Witryna mało użyteczna

Kiedyś, jeszcze przed erą smartfonów nikt nie myślał o responsywnej stronie internetowej, a dziś to podstawa. Jeśli Twoja strona jest „starej daty” czas to zmienić. Użytkownicy, którzy kiedyś tak chętnie odwiedzali Twoja stronę, dziś mogą jej nienawidzić poprzez brak użyteczności lub przez to, że witryna konkurencji z podobną ofertą jest bardziej intuicyjna. Na pozycjonowanie wpływa również ilość odwiedzin na Twojej witrynie, a czynniki, które mogą na to wpływać to np:

  • Strona nie jest responsywna,
  • Witryna długo się otwiera ( jest to również czynnik pozycjonujący ),
  • Na stronie pojawiają się uciążliwe wyskakujące okienka,
  • Chaotycznie zbudowana strona,

Pamiętaj! Dobre pierwsze wrażenie można zrobić tylko raz.

Pozostałe

Trzeba pamiętać, że strona ma być przyjemna dla użytkownika jest to fundamentalne, oraz musi iść z duchem czasu czyli ciągle aktualizowanym algorytmem Google. Linki to witryny powinny być ciągle pozyskiwane, aktualizowane a te słabe usuwane.