Gdzie i jak linkować stronę?

Gdzie i jak linkować stronę

Wstęp

Gdzie i jak linkować stronę? Linkowanie czyli jeden z najważniejszych, jak nie najważniejszych czynników pozycjonujących.

Zacznijmy od tego, po co linkujemy? Jest to metoda na zwiększenie pozycji naszej strony w wyszukiwaniach. Owszem, można próbować uzyskać wysoką pozycję dzięki świetnej optymalizacji witryny, jednak to zwykle nie wystarcza. Strony internetowe o niskiej konkurencyjności fraz kluczowych mogą sobie na to pozwolić, ale kiedy zdajemy sobie sprawę, że tematyka Twojej strony internetowej jest mocno oblegana, musisz zaangażować siły w linkowanie. 

Linkowanie na wielu stronach opisywane jest jako główna i zarazem jedyna metoda na uzyskanie wysokiej pozycji w wyszukiwarce. Ja się jednak z tym nie zgadzam, chociaż stwierdzam, że jest to potężne wsparcie dla pozycji naszej witryny w sieci.

Gdzie zdobywać wartościowe linki?

Mocne wartościowe linki

Najbardziej wartościowe linki możemy zdobyć ze stron internetowych zakończonych w ten sposób: .edu, .gov.  ze szczególnym naciskiem właśnie na GOV. Takie witryny internetowe są własnością organizacji rządowych i wzbudzają ogromne zaufanie w wyszukiwarce Google. Takie linki będą dla nas najbardziej wartościowe i mocno podbudują naszą historię linkowania. Jednak uzyskanie takiego linka nie jest łatwe i może wymagać sporo pracy, ale naprawdę warto się nad tym zastanowić. 

Często możecie spotkać się ze sformułowaniem treści, gdzie opisane metody mówią o tym żeby zdobywać najpierw linki z najbardziej zaufanych źródeł, a następnie można pobawić się trochę w zdobycie linków z mniej wartościowych stron. Trochę jest w tym prawdy, jednak wygląda to mniej naturalnie w oczach Google, a przecież chodzi nam o to, aby tak właśnie było, czyli najbardziej naturalnie. 

Warto zdobywać linki ze źródeł o podobnej tematyce, oraz w miarę zaufanych stron, a unikać tych mało zaufanych czy spamerskich. 

Skąd zatem czerpać wartościowe linki?:

  • Blogi tematyczne,
  • Katalogi stron internetowych (wp.pl, interia.pl),
  • Fora tematyczne,
  • Wartościowe strony internetowe,
  • Zaplecze SEO,
  • Różnego rodzaju bazy firm,
  • Portale ogłoszeniowe,

Pamiętajmy o tym, żeby linki do naszej witryny były bardzo mocne tzn. żeby pochodziły ze stron z bardzo zaufanych i starajmy się o to, aby nasze linki nigdy nie wygasły. Taką dożywotnią metodę linkowania zapewniają właśnie katalogi stron www.

Ile potrzeba linków?

W pozyskiwaniu linków ważnym jest, aby przyrost linków do naszej witryny był w miarę równomierny. Błędem jest dodanie jednego dnia kilku linków, a następnie po tygodniu przerwy dodać 100 linków jednego dnia. Taka praktyka nie jest wskazana dla Google i szybko możemy stracić naszą wypracowaną pozycję poprzez otrzymanie filtrów od Google. 

Naturalny przyrost linków

Nie musicie linkować witryny codziennie, jednak sprawcie, aby wyglądało to jak najbardziej naturalnie i równomiernie. Małymi krokami do przodu. W pozycjonowaniu stron internetowych najważniejszą cechą jest cierpliwość i ciężka praca

Więcej o pozycjonowaniu na naszej stronie internetowej.